streda, marca 18, 2009

                             Tajomné počasie

      Zobúdzam sa do ďalšieho rána. Niečo mi hovorí pozri sa von. Cez žalúzie je vidno slnečné lúče a............. SNEH! Odostriem žalúzie, pozriem sa ešte raz no nič sa nemení. Fúka chladný studený vietor, ktorý rozfúkava sneh, ohýba stromy. Nie je tam ani živej duše. Pri predstave, že mám ísť do obchodu na nákup mi behajú zimomriavky. Zas je to tu, ešte sa to stále neskončilo. Chlad, zima, sneh, vietor, ostré žiarivé lúče slnka. Asi každý z nás už má tej zimy dosť. Aj ja.

      Včera som si myslela, že už bude fajn, lebo bolo celkom už teplejšie, no videla som niečo nezvyčajné, čo som si možno doteraz ani tak nevšimla, alebo som nebola v takom čase na takom mieste.

      Začalo sa to včerajším večerom keď som bola pozrieť môjho starého dobrého kamaráta v Levoči. Ako tak vychádzame z baru, ideme priamo na autobusovú zastávku pozrieť sa kedy mi ide autobus domov. Cestou do ďalšieho úkrytu sa to začalo. Hľadali sme Malý a Veľký voz, no zrazu začal fúkať chladný vietor, ktorý zosilnel, zdvíhal sa hore, hviezdy zahalili mraky, ani jednej hviezdy už nebolo vidno a zrazu začal padať slabo sneh. Vietor bol čoraz silnejší a sneh čoraz väčší, naša cesta sa krátila, už sme boli skoro pri cieli, keď zrazu... Hovorím kamarátovi: ,, Pozri sa dozadu, no nie je to krásne?’’ Keby ste to videli ten krásny pohľad, ktorý poskytovala svietiaca lampa na námestí, ako vietor víri sneh, ako ho zdvíha hore. Možno si poviete strelená som, že čo tu všetko píšem, za nezmysli. Možno aj hej. Každý by sa v tej chvíli utekal skryť. Trošičku sme postáli a išli sme ďalej, lebo fakt bola zima a sneh nám padal rovno do očí. Také tajomné počasie. Pre väčšinu z Vás iba obyčajné, lebo nikto sa nezadíval do niečoho, čo sa mu možno zdá stereotypné, chladné, ale pri tom pohľade nad lampou, som cítila, že to počasie v sebe skrýva. Škoda, že som vtedy nemala foťák a ukázať Vám ten krásny pohľad. Toto je len ukážka toho čo včera asi bolo. 

       Každé počasie má svoje čaro, je niečím krásne. Čo malo znamenať to včerajšie? Hnev? Ďalší začiatok zimy? Lúčenie zimy? Hmmm naozaj neviem. 

Žiadne komentáre: